Distracție, artă și cultură în Istanbul!

Publicat: Luni, 20 Ianuarie 2020

În ziua de 2 noiembrie 2019 s-a dat startul Proiectelor-parteneriat pentru anul școlar 2019-2020.

Primul în serie a fost Parteneriatul cultural-lingvistic „ Freundschaft ohne Grenzen” (Prietenie fără frontiere) cu „Marmara Collegeˮ din Istanbul.

Echipa de proiect a elaborat obiective precise care să asigure reușita proiectului, precum: desfășurarea de activități comune în limba germană/engleză și franceză cu scopul unei mai bune comunicări într-o limbă europeană, încurajând totodată învățarea limbilor străine; conștientizarea cu privire la importanța limbii germane, studiată atât în Europa cât și în Asia, familiarizarea cu limbile de circulație din Europa,în general, și disponibilitatea de a comunica în limba germană, în special;

schimbul de bune practici și cunoașterea dimensiunii europene în educație; promovarea conștiinței interculturale și a inovației în ceea ce privește metodele de predare și tehnicile informaționale; cunoașterea programului și a sistemului școlar din țara parteneră; colaborarea între elevi în cadrul mai multor schimburi de experiență;coooperarea transnațională între școli; cunoașterea istoriei, culturii, obiceiurilor și tradițiilor, a modului de viață din țara parteneră.

Ne aflăm la al treilea schimb lingvistico-cultural cu partenerii de la Marmara College din Istanbul. Delegația dorneană, compusă din 12 elevi din clasele VI-VIII și profesorii Candrea Ionela, Manea Manuela , Timu Carmen și Boncheș Adriana, a fost întâmpinată cu prietenie de elevii turci, de directorul școlii Mehmet Alkan, de profesorul de limba germană Elif Saygili, de conducatorul departamentului de Limbi straine, profesor Neșe Aysche Sarișin, de profesorii școlii şi de catre director.

Primirea delegației noastre a avut loc în una din cele șase săli de conferință ale Colegiului Marmara. Ne-au fost prezentate regiunea, zona și orașul, am făcut cunoștință cu elevii parteneri și cu sistemul de învățământ, cu specificul școlii cu predare bilingvă - limba germană și engleză pentru unele clase, după care am asistat la o reprezentație artistică în sala de Conferințe și spectacole a Colegiului Marmara: obiceiuri și tradiții - cântece, costume și dansuri tradiționale.

Toate activitățile s-au desfășurat în limba germană, engleză și franceză. Toți profesorii participanți și prezenți din cadrul parteneriatului vorbesc engleză , franceză sau/și germană.

Activitățile diverse au captivat atenția noastră. Astfel, am vizitat cu mult interes spațiile școlii: laboratoarele, sălile de sport, piscina olimpică, grădinița și școala generală. Am mai vizitat și două din cele douăzece și una de cantine ale campusului, unde am luat masa, servind produse tipice spațiului în care ne situam.

Elevii și profesorii noștri au participat la ore de curs interesante în Școala din Istanbul : limba germană, engleză, franceză și spaniolă în laboratorul de limbi moderne; sport - turneu sportiv, jocuri cu mingea, pe echipe, de cunoaștere, de societate, sub îndrumarea a doi profesori coordonatori; biologie, fizică și geografie. Elevii și profesorii români au asistat și la interesante „lecțiiˮ de istorie, religie și toleranță în timpul vizitei la Muzeul de Arheologie, Pierre Loti- de unde am admirat Golden Horn şi partea europeană a Istanbulului, la Basilica „Cisterne” și la Palatul Topkapi cu grădinile sale măreţe, elevii conștientizând existența mai multor religii, pe care trebuie să le accepte, dând dovadă de toleranță. De asemenea, elevii români au participat la activitățile extrașcolare ale partenerilor turci înateliere și cluburi: club de înot, de tenis , de fotbal, clubul revistei școlii, clubul de fotografie, de muzică ( ore de pian sau chitară).

Vizitele și excursiile în metropola turcăne-au oferit momente de încăntare, decultură, de frumos, distracțieșiadmirație : Moscheia Albastă, care ne-a impresionat prin măreție, splendoare și curățenie și mulțimea de turiști care se perindă cu rapiditate pentru a lăsa altora locul liber la intrare; Piața Sultan Ahmet, Turnul Galata, Golden Horn, Miniaturk, Hagia Sofia, alte moschei moderne și vechi- Eyüpsultan Moschee care ne-au impresionat la fel de mult; excursia-croazieră pe apele Bosforului – o altă încîntare - ne-a oferit ocazia să admirăm podurile peste Bosfor și cladirile din Istanbul, văzute de pe vapor.

Călătoriile cu metroul prin tunelul de sub apele Bosforului sau cu ferry-boat pe apele Bosforului, cu trenul, metroul și autobuzul, precum și vizitarea zonei de litoral și de întâlnire a celor doua mări - Marea Neagră și Marea Marmara - ne-au ajutat să conștientizăm diferența dintre partea europeană și partea asiatică a Istanbulului, o metropolă pe două continente , legată prin trei poduri feroviare și rutiere.

Construcțiile gotice, moscheele vechi și moderne, cartierul Maltepe, Piața Taksim, zona nouă a orașului cu centrul financiar și zgârie nori, degustarea produselor tipice Istanbulului (ceaiul, iaurtul sărat Ayran, dulciurile), marele bazar, toate acestea vorbesc de un oraș uimitor care respiră istorie la fiecare pas, fiind deschis și modernismului.

Am participat și la deschiderea și închiderea oficială a săptămânii școlare, care se face printr-un moment festiv: festivitatea imnului, care se desfășoară în fiecare dimineață lunea pentru celebrarea Republicii și a Imnului Național. În plus faţă de alte parteneriate , anul acesta s-a alăturat grupului de elevi de la Şcoala Gimnazială Nr. 4 şi un grup de cinci liceeni de la Liceul „Ion Luca” Vatra Dornei, însoţiţi de doamna profesor de limba română Apetrei Ana –Maria.

Un schimb de experiență complet include desigur și adaptarea la un nou stil de viață în familia gazdă, alături de partenerul de la școala unde ne-am desfășurat activitățile. Elevii noștri au trăit experiențe inedite și timp de calitate alături de partenerii lor de la „Marmara College", în familiile acestor copii, care s -au străduit să le ofere clipe minunate în Istanbul.

Experiențele inedite și variate ne-au încântat toată săptămâna! Ultima seară din călătoria noastră la „Marmara Collegeˮ Istanbul s-a terminat la ...Opera din București, spectacolul cu „Don Carlosˮ.

Această nouă etapă a parteneriatului româno-turc a înseamnat noi experiențe și multe lucruri învățate, comunicarea în limbi străine fiind cheia succesului atât pentru elevi, cât și pentru profesorii participanți.

 

Profesor Boncheș Adriana, coordonator de proiect

 

Accesări: 1859
0
0
0
s2smodern
powered by social2s